ACTIVITATS DE CIÈNCIES SOCIALS
1. Observeu la següent il·lustració i contesteu aquestes preguntes:
Quins grups socials formaven la societat de l’Antic Règim?
Qui eren els privilegiats? I els no privilegiats?
2. MIREU L'ESQUEMA de l'Europa de l'Antic Règim i escriviu un text explicatiu d'unes 10 línies sobre els fets que presenta.
3. Reviseu les presentacions que apareixen en els enllaços següents i prepareu per grups 5 preguntes de cadascuna per als altres grups en el vostre blog
- El segle XVIII: la crisi de l’Antic Règim: enllaç
- De la crisi de l’Antic Règim a la Revolució Francesa: enllaç
"El poder sobirà resideix únicament en la meva persona; és només per mi que els tribunals existeixen i tenen autoritat, i com que ells exerceixen en nom meu, el seu ús no es pot tornar mai contra mi; el poder legislatiu només és meu, sense cap dependència ni cap partició (…); l’ordre públic complet emana de mi, i els drets i els interessos de la meva nació (…) reposen a les meves mans."
5. Quines idees dels següents textos caracteritzen EL PENSAMENT IL·LUSTRAT?
"Només la voluntat general pot dirigir les forces de l’Estat (…), el poble sotmès a la llei ha de ser el protagonista. El poder legislatiu pertany al poble i només d’ell pot emergir. (…) Qualsevol llei que no haja estat ratificada pel poble és nul·la. (…) Per assegurar les lleis, cal un govern, però el govern només és el representant del poble sobirà. (…)"
Discurs de Lluís XIV davant el Parlament de París, 1661.
5. Quines idees dels següents textos caracteritzen EL PENSAMENT IL·LUSTRAT?
"Només la voluntat general pot dirigir les forces de l’Estat (…), el poble sotmès a la llei ha de ser el protagonista. El poder legislatiu pertany al poble i només d’ell pot emergir. (…) Qualsevol llei que no haja estat ratificada pel poble és nul·la. (…) Per assegurar les lleis, cal un govern, però el govern només és el representant del poble sobirà. (…)"
Jean-Jacques Rousseau: El contracte social, 1762.
"Cuando los poderes legislativo y ejecutivo se hallan reunidos en una misma persona o corporación, entonces no hay libertad, porque es de temer que el monarca o el senado hagan leyes tiránicas para ejecutarlas del mismo modo."
Montesquieu. El espíritu de las leyes. 1748.
PROJECTE
Escriureu una breu història dels fets més rellevants que han ocorregut des del s. XVIII fins a l'actualitat. Així crearem un llibre d'història digital. Cada grup s'encarregarà d'explicar un aspecte desl diferents temes que anirem treballant durant el curs. Començarem pel tema1:
1. Definició i característiques de l'Antic Règim. Causes i conseqüències de la crisi. Monarquia absoluta i il·lustració.
2. Quines són i com vivien les classes socials. Règims polítics europeus.
3. La Revolució Francesa: per què és important, protagonistes i fases.
4. L’art i la literatura: Renaixement i Barroc (podeu trobar en aquest enllaç la informació). Selecció d'un llibre i d'una pel·lícula sobre aquesta època (podeu trobar exemples en l'enllaç anterior)
ATENCIÓ:
- Per il·lustrar el vostre text podeu emprar fotografies, vídeos o dibuixar.
- No heu de copiar i pegar sinó fer una síntesi, un mapa conceptual, una línia del temps o un vídeo amb les vostres paraules.
- Podeu utilitzar un drive per al grup per fer els projectes.
- Reviseu sempre l'ortografia. La lletra ha de ser ARIAL 12, interlineat 1'5.
- Indiqueu el nom de les webs o dels recursos d'on heu tret la informació.
- Quan ja estiga revisat i corregit per la professora, li enviareu el treball al seu correu en un arxiu adjunt.
Exemple de llibre digital
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada